Zęby u człowieka, jak i u wielu zwierząt są elementem niezbędnym do rozdrabniania pokarmu. Dzięki ich obecności pożywienie jest miażdżone i mieszane ze śliną, co ułatwia jego trawienie. Jednak by taki proces był w pełni zachowany zęby muszą być zdrowe, w możliwie pełnym wymiarze i mocno osadzone w szczęce oraz żuchwie.

Poważne choroby zębów

Nadmiar cukrów, niewłaściwa higiena jamy ustnej, a także urazy mechaniczne i choroby przyzębia sprawiają, że ten niezwykle istotny element układu trawienia ulega zniszczeniu, co w pewnym momencie utrudnia normalny proces spożywania pokarmów, sprawiając przy tym ból i ogólny dyskomfort. Jest to najczęściej próchnica zębowa lub inne choroby, które powodują poważne ubytki w zębach, zakłócając ich funkcje. Z takim problemem należy udać się do stomatologa.

Leczenie stomatologiczne

Choroby jamy ustnej oraz zębów należy bezwzględnie leczyć, ponieważ mnożące się bakterie w ustach mają niekorzystny wpływ na funkcjonowanie organów wewnętrznych człowieka, jak również są przyczyną nieprzyjemnego zapachu i stanów bólowych. Zdarza się, że jedynym wyjściem wyleczenia zainfekowanego zęba jest konieczność kanałowego leczenia pod mikroskopem, co ułatwia naprawę zniszczonych tkanek oraz przywrócenie pełnej funkcyjności zarówno zębom, jak i innych elementów anatomicznych jamy ustnej.

Poznań leczenie pod mikroskopem

W wielu miastach znajdziemy gabinety stomatologiczne, zajmujące się leczeniem zębów pod mikroskopem. Jednym z miast jest Poznań, gdzie wysoko kwalifikowani specjaliści dzięki nowoczesnym sprzętom, kompleksowo zajmują się leczeniem zębów pacjentów.

Poznań leczenie pod mikroskopem polega na wprowadzeniu specjalnej sondy do kanału zęba, a następnie dokładnym oznaczeniu miejsca leczenia. Z powodu znacznego powiększenia obrazu zmienionego chorobowo, a także precyzyjnemu oświetleniu pola zabiegowego, można z dużą skutecznością rozpocząć leczenie w celu usunięcia stanu chorobowego.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem nazywane jest leczeniem endodontycznym i obejmuje leczenie miazgi oraz tkanek okołowierzchołkowych. Taki sposób leczenia pozwala w wielu przypadkach uniknąć usunięcia zęba, co powoduje zmianę zgryzu oraz zmianę pozycji innych zębów. Zabieg pod mikroskopem umożliwia również dokładne oczyszczenie zainfekowanych obszarów wewnątrz kanału zębowego i wypełnienie go lekarstwem bądź warstwą wzmacniającą.

Jakie zęby można leczyć kanałowo?

Do leczenia endodontycznego nadają się następujące zęby:

• o nietypowym umiejscowieniu i niewłaściwym kształcie,
  • po urazach mechanicznych,
  • wymagających konieczności powtórzenia leczenia kanałowego,
  • w wyniku złamania fragmentu narzędzia w kanale, a także

takich, w których doszło do przebicia zewnętrznych tkanek.

Leczenie pod mikroskopem jest precyzyjnym zabiegiem, lecz dość kosztownym, cena – w zależności od ilości zabiegów – może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.